medyauzmani.com

NASA, ilginç şekilli asteroid 2011 AG5’i fotoğrafladı

NASA gökbilimcileri tarafından keşfedilen yeni bir asteroid büyük ilgi görüyor. ABD Uzay Ajansı 2011 AG5 olarak bilinen asteroidi duyurdu.

Asteroid 2011 AG5 Dünya’ya yaklaştı

İlk olarak 2011 yılında keşfedilen asteroit, 3 Şubat 2023 tarihinde Dünya’nın çok yakınından geçmiş ve gezegenimizden 1,7 milyon km uzaklıktan geçmişti. Gökbilimciler bu fırsatı değerlendirdi ve Goldstone Güneş Sistemi Radarı Asteroit kullanım dersi

Gözlemler, asteroitin 487 metre uzunluğunda ve 152 fit genişliğinde olduğunu gösterdi – kabaca Empire State Binası büyüklüğünde. Ayrıca siyah kömürle oyulmuş bir yüzeye sahip olduğundan bahsedilmiştir.

3 Şubat’ta Dünya’ya yaklaşırken, NASA’nın Yakın Dünya Nesne Çalışmaları Merkezi’ne (CNEOS) kritik bilgiler sağladı. Buna göre, 2011 AG5 her 621 günde bir Güneş’in yörüngesinde dönüyor ve 2040’a kadar Dünya’yı tekrar ziyaret etmeyecek.

2011 yılında Dünya ile çarpışma olasılığı nedeniyle keşfedildiğinde de endişe kaynağıydı. Son gözlem herhangi bir çarpışma olasılığını ortadan kaldırdı. CNEOS ekibi tarafından yapılan yeni ölçümler, gelecekte konumunu netleştirecek.

Dünya buna hazır değil!  NASA asteroit tatbikatı yapıyor

Asteroit Dünya için bir tehdit oluşturmazken, alışılmadık şekli ve boyutu, güneş sisteminin tarihini ve oluşumunu inceleyen gökbilimciler için değerli bilgiler sağlıyor. Bilim adamları, 2011 AG5 gibi asteroitleri inceleyerek güneş sisteminin oluşumu ve evrimi hakkında daha fazla bilgi edinebilecekler.

Peki sizler bu dava hakkında ne düşünüyorsunuz? Aşağıdaki yorum bölümünden bizimle görüşlerinizi paylaşabilirsiniz.

Diğer gönderilerimize göz at